خطر بیوتروریسم در داروهای قاچاق

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به خطرات بیوتروریسم در داروهای قاچاق، گفت: «لازم است ستاد مبارزه با قاچاق کالا نظارت خود را بیشتر کند.


به گزارش سپیدآنلاین به نقل از خانه ملت، رسول خضری با انتقاد از اینکه اختلاف در قیمت و تقاضا دو عامل مهم برای ایجاد انگیزه قاچاق دارو از داخل به خارج و از خارج به داخل به شمار می‌رود، گفت: «از سویی دیگر قاچاق دارو از مرزها نیز به معضل جدی تبدیل شده که باید برای آن چاره اندیشی شود.


نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس افزود: «برخلاف تصور مسئولان، در مناطق آزاد بیشترین آمار قاچاق دارو وجود دارد و با توجه به نظارت‌های ضعیف، فسادها و رانت‌های زیاد این معضلات شدت گرفته است.» وی با بیان اینکه اراده‌ای برای جلوگیری از قاچاق دارو وجود ندارد، تصریح کرد: «اگرچه تذکر‌های زیادی در این زمینه به مسئولان داده می‌شود، اما هیچ اراده‌ای برای کنترل آن وجود ندارد.


خضری با بیان اینکه بیش از 95درصد قاچاق دارو از مبادی رسمی انجام می‌گیرد، تاکید کرد: «قاچاق دارو از مرزها صورت گرفته و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم نظارت کافی در این زمینه ندارد تاجایی که مشاهده شده گاهی صدها کانتینر از داروهای قاچاق وارد کشور یا خارج می‌شود.» وی با یادآوری به‌روز نبودن قوانین مبارزه با قاچاق دارو در کشور، افزود: «اگرچه این قوانین به روز نیست، اما در هیات دولت و به درخواست وزارت بهداشت این مصوبات به‌روز می‌شود؛ و در حقیقت فساد سیستمی نشات گرفته از همین معضل است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: «ناگفته نماند که قاچاق دارو بروز خطرات بیوتروریسم را نیز در خود جای داده است، لذا نیاز است تا بازرسی و نظارت بر واردات دارو افزایش یابد

تماس

  • آدرس :  پاسداران، بالاتر از سه راه ضرابخانه، روبروی باشگاه بانک مرکزی، خیابان رفیق دوست(دشتستان دهم)، پلاک 2
  • ایمیل  :  info (at) saeedlab (dot) com
  • اینستاگرام :  saeedmlab@
  • تلفن   :  79529-021

نماد اعتماد

موقعیت جغرافیایی

سایت شما برای نمایش بهتر نیاز به استفاده از کوکی دارد Cookie policy. I accept cookies from this site.Agree